Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted
Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.
Har du noen spesielle Malaysiatips? Singapore har vi vært i flere ganger (vi har familie og venner som har bodd der = totalt 5 uker), men vi kan godt reise tilbake.
Nå er ikke jeg ingrid-lille, men jeg tar meg den frekkhet å svare.
Kuala Lumpur er fantastisk og etter min mening enda bedre enn Singapore. Der kan man gjøre alt mulig, kanskje bortsett fra å bade i sjøen. Det kan man til gjengjeld gjøre på Malaysias østkyst, der det kryr av små og større øyer. Her er noe for enhver smak, både for de som vil ha en bungalow og ferdig med det, og for de som vil ha mer tilrettelagte opplevelser. De store byene på østkysten er imidlertid ingenting. Verken Kuantan eller Kuala Terengganu var noe særlig, heller ikke Kota Bahru, men sistnevnte er inngangsporten til nydelige Pulau Perhentian.
På vetskysten har man Melakka, men jeg ble skuffet. Penang kan være interessant, men har en del utbygt turisme, det samme tror jeg gjelder Langkawi, men der har jeg ikke vært.
Reis gjerne inn i verdens eldste regnskog, nasjonalparken som man kommer til med buss et par timer fra Kuantan. Her kan man også overnatte.
Byen tvers over Singapore, Johor Bahru, er absolutt ingenting.
|