Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-06, 14:26   #3
Polkadot
Passiv

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Dette var altså i juli.

Jeg kan svært lite om hund, så jeg kjøpte noen bøker. "Ikke skyt hunden" (læringspsykologi) og "Klikkertrening med din hund".

Syntes nå at tiden gikk veldig sakte, og hadde mest lyst til å hoppe i det og kjøpe hunden med en gang. Men jeg har altså ikke mulighet til å skrape sammen penger til det. Ikke bare koster hunden, men det koster å hente den, den skal ha mat, veterinærutgifter, og jeg må ta høyde for at den kan skade seg. I min situasjon var det ikke mulig å få en ekstrautgift på så mye som et par hundrelapper i mnd, så nåtiden var uaktuell.

Og glad er jeg for det idag. i min iver om hund, ble kjæresten min påvirket. Han har alltid ønsket seg en fuglehund han kunne dra på jakt med, så det tok ikke lange tiden før han hadde en 4 mnd gammel Irsk setter i hus. Siden jeg er hjemmeværende student, fikk jeg i oppgave å være dagmamma til valpen og trene han til å være i bur og alene i huset. Det gikk som en drøm.

Jeg gikk tur med valpen, og oppdaget hvor lite jeg faktisk kan. Jeg ante ikke hvordan jeg skulle forholde meg til at han dro i båndet, sånne enkle ting som det.
Prøvde med klikkertrening, men han var uinteressert. Hva gjorde jeg feil?

Så fikk jeg et vikariat som negledesigner, og hunden var ikke lenger mitt ansvar. Oppdaget også at det ikke var lett å ha mine treningsmetoder, når kjæresten min hadde andre. Så nå ble jeg raskt redusert til å bare være hundevakt i ny og ne.

Men jeg var en stor erfaring rikere. Jeg visste nå hvor mange enkle ting jeg ikke hadde peiling på!

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat