Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-06, 14:51   #5
Polkadot
Passiv

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Jeg har i hele september lest og lært om hunder, men jeg føler ikke at det er nok. Og selvfølgelig er det ikke nok. De fleste lærdommene må man få av praktisk erfaring.

Så får jeg PM fra hun ene i ABKN. Hun forteller at det muligens blir et kull mot sommeren, og at en valp fra dette kullet kan passe til meg hvis jeg er interessert.
Jeg sa at jeg hadde interesse, men at jeg ikke helt har bestemt meg. Har nemlig oppdaget et nytt "problem". Guttungen min er sjalu på dyr. kjæresten min hadde med seg guttungen og hunden på tur, og når han skulle trene innkalling på hunden, var det stort sett min 3-åring som kom løpende og forstyrret hele treningen.

Det er jo ikke egentlig et stort problem enda, men jeg ser jo tendensen og må være forberedt på at det kan bli verre, og aller helst finne ut av hvordan jeg forebygger for at det ikke skal bli det.

Jeg ringer min venninne som er eier av AB'n Ted. Det viser seg at hun skal på besøk til noen på mine kanter, og hun trenger noen til å passe hunden fra torsdag til søndag. Det er vel ikke vanskelig å gjette seg til at jeg påtok meg oppgaven? he-he.

Det ble en svært spennende helg. Ted har vokst siden jeg så han i sommer, og var nå blitt 65cm og 47,5kg. Han viste gjensynsglede ved å hoppe opp og plassere to svære lapper på brystkassa mi. Må si jeg ble litt skjelven i knea med tanke på om han skulle slå seg vrang. Men Hege sine hunder er godt trent, og jeg kjenner Ted litt fra før, så det var bare å senke skuldrene og kose seg med hunden.

Hege advarte meg mot at Ted kunne bli litt bøllete av og til, og nok hadde ønske om å teste litt grenser. Det eneste jeg da kunne gjøre, var å holde han nede i halsbåndet til han roet seg. Han hørte nemlig kun på tilsnakk fra henne selv og samboeren.
Må si jeg var meget smigret og sjarmert da det viste seg at jeg ikke trengte å bruke annet enn stemmen for å roe hunden når han fikk sine raptuser. Tok ikke lenger tid enn noen få sekunder heller

Noen bilder fra helgen:

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat