Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-07, 09:50   #3
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

I vår barnehage må alle barne uansett alder bli fulgt helt inn i barnehagen. Det handler om sikkerhet og det handler om den forsikringa kommunen har på barna...

Det var med tanke på dette at jeg ble litt oppgitt over barnehagen. Sambo som jobber i barnehage presiserte at personalet i en barnehage til enhver tid må ha oversikt over hvor mange barn som befinner seg der i tilfelle brann.
Og det er langt ifra så nærme at man kan følge med fra huset; det tar en cirka 10 minutter å gå for henne pga. litt kronglete vei. Og jeg har ingen problemer med å se for meg at hun (som nettopp har fylt fem) kunne funnet på å ta seg en tur på egen hånd i stedet for å gå i barnehagen. Det er på en måte sjarmerende å rømme hjemmefra i Astrid Lindgren bøker o.l. men desverre er ikke Oslo like idyllisk som Småland for 50 år siden...
Kanskje jeg er hysterisk (pleier normalt ikke være det) men jeg synes det skjer så mye rart her i hovedstaden og det skjer mye rart rundt her vi bor. Selv om jeg jo innser at det sikkert skjer like mye rart på bygda

Tenkte det var en interessant debatt fordi jeg husker jo også at jeg selv gjorde mye mer alene da jeg var liten enn jeg lar mine små gjøre nå. Pappa som er oppvokst i Finmark fortalte om at når han var fem år rodde han på havet alene uten redningsvest og uten å kunne svømme! Godt noe har forandret seg

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat