Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-07, 12:50   #151
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Jeg synes ut fra situasjonen forklart i HI, at dette barnet fint kan gå til barnehagen en gang i blant selv. Det er forskjell mellom barn og trafikk situasjonen i nærområdet. Gutten min kommer nok ikke til å gå i barnahagen selv, men det er fordi veien til barnehagen er ganske lang og langs en traffikert vei. Og i tillegg er det ganske vanskelig å vite om han kommer til å ønske dette selv når vi kommer så langt. Han er ikke tre år enda.

Når jeg var fem år fikk jeg lov å gå alene i barnehagen. Mamma følgte meg til den ene vei-overgangen, og jeg gikk resten av veien alene, det er vel en 500 m kanskje. Mamme ringte alltid etter ca 10 min for å høre at jeg var vel fremme. Det var bare til barnehagen jeg gikk (ikke hver dag), ble alltid hentet tror jeg (av det jeg kan huske iallefall). Husker jeg var kjempe stolt når jeg fikk lov til dette.