Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-07, 16:28   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Takk for tips vedrørende steinsopp.

I går var vi på Bondens marked i Lillstrøm. Fikk kjøpt litt forskjellig, blant annet suppekrydder fra Randi´s urtehage. Jeg hadde lyst til å prøve enn annen oppskrift enn den som sto på krydderflasken. Vi brukte altså tørket krydder framfor friske urter for en gangs skyld. Suppa ble god.

Kremet ost- og urtesuppe

2 ss smør
2 hakkede løk
11 dl grønnsaksbuljong
30 g grovhakkede forskjellige urter, persille, gressløk, timian, basilikum og oregano
200 g kremost naturell
gressløk til pynt.

Fres løken i smør 2 minutter., legg på lokk og la steke på svak varme i 5 min. Tilsett buljong og urter, kok opp og la småkoke under lokk 20 min. Ta av kjelen og kjør suppen glatt med stavmikser eller i foodprocessor. Visp inn i kremosten. Hell i maisenna for å tykne. Varm opp under omrøring til suppen tykner. Server varm med litt ekstra kremost oppå, og hakket gressløk. Server godt brød til.

Jeg har lyst til å slå et slag for hverdagsdessert. Vi lager fruktsalat i perioder, særlig om vinteren. Sammen med mild- og lett vaniljeyoghurt smaker det nydelig. Vi hadde ikke så mye frukt i kjøleskapet i dag, men det ble godt allikevel.