er en setning jeg ofte hører, etterfulgt av følgende uttrykk I motsetning til mange, som blir smigret, blir jeg litt fornærmet. For hvordan i all verden forventer de at jeg skal se ut? Det er andre tider nå enn da forfedrene våre var på samme alder. Til opplysning så er jeg 40 år, men har fått høre samme setning i 10 år minst. Av de som er like gamle som meg, så ser flertallet like "unge" ut. Hadde det vært tenåringer som hadde kommentert utseende og alder så hadde jeg ikke syns det var noe rart. Men det er ofte de som er noen år eldre som syns jeg holder meg så fantastisk godt. Jeg tror kanskje dagens mote har mye å si for hvordan vi tar oss ut, selv om det helt sikker er mange andre ting som spiller inn. Det er klart at forklekjolene som mormor gikk i ikke akkurat fikk henne til å se yngre ut. Samtidig var det en tid som slet mer på folk enn det dagens liv gjør med oss. Jeg er ikke redd for å bli gammel, jeg håper jeg blir riktig gammel. Jeg er ikke redd for å få rynker, selv om jeg alltid har stelt pent med huden min. Trenger jo ikke å fremskynde prosessen heller. Jeg har et deilig avslappet forhold til kropp og utseende, men blir somsagt litt snurt når folk forventer at de mellom 30 og 40 skal se ut som gamle utslitte skinn. Snurt på vegne av alle de som er på samme alder og som ser flotte ut. Det er nemlig flertallet!