Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-07, 17:31   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg åpner denne tråden av gammel vane hver gang den er oppdatert. Skikkelig smart når jeg akkurat har spydd og er kvalm. Ekkel tråd.

I dag laget vi en ny rett. Endret den litt, blant annet stekte vi en kyllingfilét i småbiter og hadde oppi. Glemte å riste sesamfrøene, noe som var litt dumt - uristede smaker ikke mye.

Nudler med korianderpesto

Tilberedingstid: 20 min
Koke-/steketid: 10 min

250 g tørkede middels tykkeeggnudler
1 ss solsikkeolje
1 rød paprika i skiver
12 babymais delt i to på langs
en håndfull bønnespirer
2 ss sesamfrø, ristet
en håndfull friske korianderblader

Korianderpesto:

2 håndfuller frisk koriander, grovhakket
3 hvitløksfedd, hakket
1 lang rød chili, hakket
5 ss solsikkeolje
5 cm frisk ingefær, skrelt og revet
saft og finrevet skal av 2 lime
2 ss lys soyasaus
1 ss sukker
1 ss sesamolje

• Ha alle ingrediensene til pestoen i en matprosesssor eller blender og kjør det til en tykk pasta.
  • Kok nudlene etter anvisningen på pakken. La dem renne av, skyl dem under rennende kaldt vann og sett dem til side.
  • Varm en wok, tilsett olje, legg i paprika og babymais og rørestek i 2 minutter. Tilsett kokte nudler og 4-6 ss pesto. Vend nudlene i pestoen til de er godt dekket og gjennomvarme.
  • Ta woken av varmen og rør inn bønnespirene. Serveres med det samme, med sesamfrø og korianderblader strødd på toppen.