Et lite hageproblem med leieboerene
Jeg har enda en ting jeg trenger andres syn på i dag jeg 
Vi leier ut andre etasjen av huset vårt til 4 studenter. I kontrakten står det at de ikke kan bruke hagen. De har terrasse og veldig god plass selv, samt at vi bor i utkanten av Oslo med masse grøntarealer rundt oss.
Så fikk vi en sms her forrige uke med spørsmål om det var greit for oss at hun ene oppe ble dagmamma. Hun studerer tydligvis ikke mer, og vil bli dagmamma istedenfor.
Vi sa at det var greit så lenge vognene til barna ble tatt med hjem hver kveld så vi slapp å ha vogner stående forran huset alltid.
Så får vi en ny sms i går der hun spør om hun kan få bruke hagen på dagtid siden hun nå skal være dagmamma.
I hagen vår er det trampoline, et store sjørøverskip i tre bygget av gemalen (ikke EU-godkjent), epletrær, sandkasse i skipet (med trelokk oppå for å unngå kattebæsj) og om sommeren har vi stort basseng der.
I utgangspunktet er jeg negativ til at hun skal få bruke hagen til dagbarna. Først og fremst fordi jeg regner med at det blir vårt ansvar hvis det skulle kje noe med noen av barna mens de bruker trampolinen, detter ned fra skipet eller faller oppi bassenget. I tillegg har vi hageredskaper liggende, et ferskentre (jepp, med masse fersken hvert år) som jeg er redd for og generelt blomster, jordbær og alt mulig annet.
Så er vi jo hjemme avogtil vi også, og jeg vet ikke om jeg har så lyst på 3-4 barn løpende rundt da.
Er vi veldig sære hvis vi sier nei?
|