Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-07, 18:42   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Sitat:

Du spiser ca. 1310 mg kalsium per dag.

Anbefalt dose for gravide er 900 mg.

Det ser ut til at du klarer å dekke kalsiumbehovet ditt og det er kjempebra! Visste du at du ved å spise et sunt og variert kosthold inklusive 3 glass melk sikrer ditt daglige kalsiuminntak?! 1 glass melk tilsvarer 2 skiver gulost eller 1 beger yoghurt når det gjelder kalsiuminnhold. Du kan derfor godt drikke 1 glass melk, spise en brødskive med 2 skiver gulost og 1 beger yoghurt istedenfor å drikke 3 glass melk.

Jeg drikker ikke melk men spiser endel ost og smør. Uansett så tar jeg dobbel dose multivitaminer pluss 2 sterke kalsiumtabletter hver dag hele året, så jeg tipper jeg ikke akkurat ligger på minus-siden.