Sv: Er jeg virkelig rasist?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Overdriver du ikke nå, Irma? Slik jeg forstod det, skal det være en debatt rundt et opphetet tema som opptar veldig mange. Det er mye hverdagsrasisme blant folk flest, men jeg for min del tror det har gått litt for langt. Skjønner at du setter det på spissen, Irma, men jeg for min del liker ikke utviklingen. Jeg oppfatter f eks Frp som et parti med mange negative og rasistiske holdninger, men jeg synes likevel at mange ser rasisme der det ikke er rasisme og at begrepet misbrukes. Noe det absolutt bør reises debatt rundt.
Det er godt mulig at jeg overdriver, jeg ser ikke på det nevnte programmet. Jeg kjente at jeg ble skikkelig irritert av hvordan programmet ble presentert iallefall (presentasjonen lignet ganske mye på det jeg skrev), og har sett alt for lignende mange programmer på TV2 tidligere. Jeg synes TV2 sine debattprogram historisk har vært gjennomsyret av en klar Frpvennlig og innvandrerfiendtlig holdning fra programlederne. Jeg har selv vært i studio og observert. Spørsmålet jeg skrev ovenfor var ikke ment som en parodi på TV2, men er dessverre - muligens ikke ordrett - gjengivelse av spørsmål stilt i Holmgang tidligere. Helt klart ledende, og helt klart i ytrehøyrevennlig retning. Jeg får håpe at jeg er fordomsfull i dag, og at TV2 har hevet kvaliteten på disse programmene. Jeg kjenner iallefall at jeg ikke lenger orker å bruke energien det tar å se på lenger.