Sv: Toyota Prius - en familiebil?
Utfra hva jeg har forstått, er ikke Prius'en en veldig sterk bil, i tillegg til at jeg synes den er relativt dyr mtp hva du får. Men man velger kanskje ikke en Prius fordi man vil ha krefter, men heller fordi man ønsker å være miljøvennlig. Og den er jo enormt populær pga nettopp dette.
Anbefaler deg å se på hovedbehovet ditt; Kjører du mye langkjøring, eller er det mest bykjøring? Hvis du kjører mest by, er du ikke så avhengig av å ha en sterk bil. Jeg har selv blitt anbefalt av folk som kan mer bil enn meg, å ikke vurdere eldre Prius-er, men heller en nyere bil fra 2006/2007 hvor de har luket ut alle begynner-problemer og videreutviklet de positive sidene ved bilen. Ta kontakt med en Toyota forhandler, og spør. Si hva du er interessert i og hva du tenker rundt bil, og vekt argumentene mot hverandre.
Etter mye overveielse har jeg kommet fram til at jeg nok selv kommer til å gå for en Corolla når jeg ettervhert får råd til ny bil.
Jeg har kjørt mye Corolla, og er veldig fornøyd med den. Den er passe stor, passe sterk og passe dyr.
For mer info om Prius fra Motor: http://www.motor.no/tester/nye_biler/article130425.ece.