3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?
Dere som fyller kalender selv, alle har vel noen gode ideer, og faste ting, men det er fint med inspirasjon fra andre kanskje? Og alle vil vel være ut i GOD tid...hehe

Her er noe av det jeg gjør eller har gjort:
De får oftest noe godteri på lørdagen (kanskje en liten sjokoladenisse eller kjærlighet).
Så har vi flere faste bakeaktiviteter, lussekatter, pepperkaker (der blir det tre "dager", lage deig, steke, så pynte pepperkakehus) og en eller to andre julekaker.
Litt "nyttig": Noen sokker/penstrømper og truser blir det alltids, eller fleecehansker/pannebånd, eller strikker/hårklyper.
Hente juletre en dag (er noen i byen som har fint opplegg rundt å hogge eget tre) og pynte det på lillejulaften.
Hvis det er noe teater/kino/forestilling vi likevel skal på legger vi billettene i den dagen.
Så er det litt leketing. Kan være ballonger, såpebobler, faregstifter/tusjer, klistremerker, perler...
Hender jeg deler opp et puslespill, noe lego ting (jeg må bygge selv for å få riktig biter til riktig tid )
Julaften prøver jeg å ha noe litt spesielt. Et år fikk de en "pop-up-bok" med julefortellingen. I år får de to eldste et lite julebroderi for barn jeg fant på nettet, må pønske på noe til 3 åringen der da.
Jeg må sitte med kalender og turnusen min når jeg skal finne ut hva de skal få når... Litt dumt å bake etter skolen hvis jeg har kveldsvakt. Jeg synes det er moro å finne på ting...
Bortsett fra det med hårting, og slik så er det ideer til både gutt og jente.
Noen med andre lure fyllegaver?