Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj
Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.
Det finnes veldig, veldig, veldig mange nederlendere som aldri setter sprøyter, selv etter mange år i coffee shops.
Nederland er vel egentlig den eneste referanserammen vi har. Det hadde vært interessant å se objektive data derfra. Og fra Danmark, hvis de tar det neste logiske steg etter at Christiania har vært frihavn i så mange år.
skal se om jeg kan rote fram noen tall fra Nederland....Med mann som er nederlandsk narkotikapoliti så burde vel han kunne hjelpe meg. (Akkurat nå er han ute og spaner på stor liga som smugler alt annet enn hasj til Europa...)
Jeg vet i alle fall at Norge har langt flere overdose-dødsfall enn Nederland, og det til tross for at vi er skarve 4 mill. innbyggere mens lille Nederland har 16 mill. innbyggere. Det burde vel fortelle litt om at norsk narkopolitikk ikke er helt god , eller at den i alle fall er totalt misforstått på ett eller flere plan.