Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-07, 16:22   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger noen synspunkter

Jeg hadde byttet tallerken, fordi jeg hadde gitt han gul uten å spørre hvilken farge han ville ha. Hadde han sagt "jeg vil ha den gule" for så å ombestemme seg til blå (daglig) ville jeg ikke byttet. Jeg ville ikke byttet til juice når han hadde spesifisert melk. Det handler om å se konsekvenser av hva man velger. Da måtte han ha drukket opp melken for så å få juice.

Må legge til at om det var et engangstilfelle at han ombestemte seg fra gul til blå ville jeg ha byttet. Men ikke om det ble en runddans. Da tror jeg vi som voksne må sette foten ned. Jeg mener bestemt at dette skaper trygge barn som ikke hele tiden må teste hvor grensene går.

Vær føre var og gi han spesifike valg. Ikke "hva vil du ha å drikke" om det blir for vagt, heller "vil du ha vann eller melk". Når han da har fått velge må han stå inne for valget.

Igjen; det skal være lov å ombestemme seg, men som regel kjenner man jo barnet sitt så godt at man ser forskjell på "utfordrende atferd" og vanlig "virring"

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat