Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?
Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.
Det synes jeg er litt av det som er det kjekke med julaften, jeg. Og spenningen over alle de gavene som ligger igjen under treet og venter på å bli delt ut.
Ungene får heller ikke gavene sine først. De blir trøtte, javel, og det tar lang tid, javel, men det er jo det som er julaften? Vi passer selvsagt på at ikke alle ungene sine ligger igjen til slutt, vi prøver å spre det litt, men det er sjelden noe problem, sidem de fleste gavene uansett er til ungene.
Hva mener du med at "det jo er det som er julaften?". For meg er julaften mye mer enn pakkeseansen.
Selv om vi ikke har en regel som sier at en og en pakke skal pakkes opp, betyr jo ikke det at vi ikke koser oss, ikke følger med når andre pakker opp, eller at vi kaster oss over pakkehaugen som griske griser uten pauser? Det betyr heller ikke at alle gavene er pakket opp på en time. Jeg har vært i juleselskap hvor man har pakket opp fram til langt på natt fordi det en del mennesker, og barn som får veldig mange gaver. Jeg synes det er hyggelig å gjøre noe annet på julaftenskvelden enn bare å se folk pakke opp. Smaken er som baken.