Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-07, 11:18   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når åpne julegavene?

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Bare et lite spørsmål... er det ingen som går i kirka på julaften? Er ikke ivrig kirkegjenger ellers, men er så fint å starte jula med å gå i kirka. Ungene synes det er fint og, og dessuten synger de i et kor som er med på julaften. Eneste "minuset" er at vi kommer sent i gang med maten hvis alle skal i kirka. Men i det siste har vi løst det ved at gubben er hjemme og passer maten (han er mindre ivrig på julegudstjeneste, så han "ofrer" seg) eller hvis han er til sjøs så lager vi maten (pinnekjøtt) nesten ferdig (han er litt i mot det, men er han ikke der, så bestemmer jeg )

Men tilbake til gavene som tråden egentlig handlet om....
Vi åpner etter middag. Prøvde en gang å åpne før middagen da svogeren min og ungene var her, for de maste fælt... Det synes jeg var feil, og rotete, så gjør det ikke igjen.
I fjor ble det for sen middag, kl 19 (kirka kl 16 istedet for 15, og kø ut av parkeringsplassen...) slik at minsten (da 2 1/2) sovnet under middagen, på gulvet under stolen sin. Jeg prøvde å vekke henne når nissen kom, men det var ikke noe vits, hun ble sint på nissen og ville ikke ha gave... Så hun åpnet gavene sine 1. juledag, i ro og mak sammen med storesøstre og mamma, pappa og bestemor.
Når det bare er oss og mine foreldre/min bror koser vi oss med en pakke til hver om gangen. Blir litt mer kaotiske de gangene vi er flere, for de stresser meg...
I år blir det bare meg (pappaen til sjøs), ungene og mine foreldre og kanskje bror min (men han er singel da). Julaften er "ledig" på jobb, mulig jeg blir den "uheldige", men da feirer vi i så fall amerikansk (far min er amerikaner og da), men med et par gaver til ungene på kvelden med mine foreldre.

Men bortsett fra da minsten sovnet har ikke våre mast hele kvelden...

Nei, vi går aldri i kirken julaften.
Er der aldri ellers så har ikke behov for å gå dit julaften heller.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat