Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-07, 11:20   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men når det er snakk om at det stinker av røykere og at det lukter hundre meter etter dem når de går forbi, da er det lukten som er problemet, og neppe noen målbar helserisiko. Jeg tror gjerne på at røyklukt (uten merkbar medfølgende røyk) kan trigge pusteproblemer hos folk med allergi eller overfølsomhet, men gjetter at det da i stor grad er psykisk betinget (litt på samme måte som at noen med pelsallergi begynner i hive etter pusten så snart de ser en katt). Ikke at det er er mindre reelt av den grunn, altså, men sammenligningen med parfyme er ikke fjern da. Jeg kjenner flere som får ordentlige pusteproblemer hvis de kommer inn på et bad der noen nettopp har tatt på seg parfyme eller brukt hårspray, og selv om det neppe er beviselig kreftfremkallende, tror jeg det er like ubehagelig som å bli kvalm av røyklukt.

Ja, hvis argumentet kun er lukten, så er jeg enig. (Men jeg tror og vet at både røykelukt og parfyme kan skape pustebesvær hos astmatikere, og jeg tror ikke det er mentalt betinget), men i et helsemessig aspekt så er det langt høyere risiko å passivt inhalere røyk i forhold til parfyme. Og jeg syns det er utidig å sammenligne noe som har høy helserisiko med noe som har marginal risiko uansett.

Hilsen hun som aldri bruker parfyme, men stadig røyker.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat