Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-07, 02:05   #58
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hva mener du med at "det jo er det som er julaften?". For meg er julaften mye mer enn pakkeseansen.

Selv om vi ikke har en regel som sier at en og en pakke skal pakkes opp, betyr jo ikke det at vi ikke koser oss, ikke følger med når andre pakker opp, eller at vi kaster oss over pakkehaugen som griske griser uten pauser? Det betyr heller ikke at alle gavene er pakket opp på en time. Jeg har vært i juleselskap hvor man har pakket opp fram til langt på natt fordi det en del mennesker, og barn som får veldig mange gaver. Jeg synes det er hyggelig å gjøre noe annet på julaftenskvelden enn bare å se folk pakke opp. Smaken er som baken.

må sitere igjen..

Kunne ikke tenke meg en annerledes måte og julekvelden er ødelagt for meg hvis hele kvelden blir viet til pakke åpning slik det blir hos svigerfamilien.
Selv på vår måte så tar det tid å få pakket opp.
Bare det å dele ut tar tid.
En leser opp og 2 deler ut, og etter at ungene har begynte å lese så har dette vært jobben dems, som de gleder seg til.

Alle legger gavene i en haug til allt er delt ut.
Så starter barna med opp pakkingen.
De pakker opp gaven, takker for gaven hvis giveren er til stedet og legger det pent fra seg og kaster papiret i søppelsekker som er satt frem.
Vi voksne hjelper ungene, slik at det er kontroll på ting.

Vi voksne åpner når ungene har roet seg med de nye tingene.
Så takker vi giveren hvis de er der og legger det pent ned slik at alle kan gå rundt å se i løpet av kvelden, hvis det ikke er en som roper "få se"

Så når når gave delen er over, så koser vi oss sammen og snakker om det vi har fått, spiser kaker, leker med ungene, spiller spill etc.
Ringer rundt til de vi har fått gave av for å takke og ønske god jul.

Hadde vi tatt en og en så hadde vi aldri blitt ferdige og ungene måtte ha lagt seg før de fikk lekt med de nye tingene.(som har skjedd og var en forferdelig måte å avslutte kvelden på.) Opplevd flere ganger hos svigers at noen av ungene der ikke gadd mer, de gikk og lekte med det de alt hadde pakket opp så pakkene ble liggende alene igjen..)
Vi spiser ikke middag før mellom 17-19.00 kommer litt an på.
Middagen kan jo ta opp til et par timer, kommer og an på.

Vi storkoser oss og julekvelden er MYE mer en å åpne gavene.
Er lei alle gavene og trives med å ikke få så mange...Ungene som den delen hører til..
Og de får ALT for mye, de har altfor stor familie og vennegjeng rundt seg.

Vi har 3 barn og hendte en julekveld at vi satt der med 34 gaver til hver av dem........+ våres og alle de andre gjestene sine gaver. Da sier det seg selv at hele kvelden forsvinner i gaver...

Jeg har startet nå de siste årene at vi kun tar med gavene til ungene fra oss ut til svigers. Gavene fra min familie har de fått lille julaften, eller de får de når vi kommer hjem igjen etter noen dager.
Alikevel ender de opp med mange gaver.

Det er godt at ikke alle er like og at man har en tradisjon man trives med.

MEN, jeg synes det er viktig at man følger den tradisjonen som verten av selskapet har og respekterer den og gjør det beste ut av det, selv om man ikke har eller liker den tradisjonen som verten har.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat