Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-07, 12:55   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skattefradrag for barn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Bare 3700 for å ha henne i barnehagen? Man kan trekke fra barnepassutgifter for inntil 25 000 kroner for ett barn. Det er dette som er foreldrefradraget (og som altså er foreslått hevet for barn nr. to). Det må oppgis på selvangivelsen, ja, i likhet med andre fradrag, og for å få hele beløpet på 25 000 må man ha utgifter til barnepass på minst 25 000. (Har man mindre utgifter, kan man trekke fra hele beløpet man har - det var kanskje det dere gjorde?) Det spiller ingen rolle hvem av foreldrene som fører det opp; hvis den ene tjener så lite at man ikke får full uttelling for fradraget, kan det være et poeng å føre fradraget på den andre.

Altså... Barnepassutgifter opptil 25 000 for hele året. Altså 2330x11? :dum: Det blir litt over 25 000 det. Eller er det bare for en måned man får trukket? Jeg fikk det trukket på min selvangivelse, selv om jeg tjener minst. Men hva om jeg endrer selvangivelsen neste år slik at jeg ikke trekker det fra, men at gubben fører det på sin, får han trukket hele 25 000 da? :enda dummere: (Han tjener like over 300 000 i året.)

Så man får ikke fradrag når man ikke har utgifter til barnepass, altså?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat