Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-06, 00:12   #4
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får du energi av og hva tapper deg?

Jeg får energi av å synge. Lever litt etter Margrete Munthes tekst:
Jeg synger om morgen, jeg synger om kveld
jeg synger i sorg og i glede.
Og er jeg litt lei eller kei av meg selv,
ja så synger jeg da, og det hjelper så bra,
for jeg blir så hjertens glad.
Trallalala trallalala trallala trallala.

Og så får jeg energi av å ordne opp i ting som merkes at er gjort. Makuleringsmaskiner er fantastiske oppfinnelser. Det er herlig når en kan stappe en hel bunke med halvsensitive papirer inn, og så blir hele haugen bare spist opp. - PMS-yndlingssysselet mitt. I det hele tatt å ha disponert arbeidet på en slik måte at man kan konsentrere seg om en ting av gangen, og gjøre den tingen helt ferdig før en tar til på noe nytt, er flott.

Det som tapper meg er når oppgavene tårner seg opp foran meg. Jeg blir så stressa av å ikke klare å få ting ferdig eller skikkelig gjort. Eller av å bli avbrutt når jeg er skikkelig godt i gang med noe. Mye lyd og bevegelse når jeg skal konsentrere meg er strevsomt for tankene. Andre som er stressa, sure eller som krever mye av omgivelsene er også tappende. I hvert fall hvis jeg opplever at deres væremåte går ut over ungene mine, eller elevene mine på jobb. Da blir det til at jeg prøver å være en motvekt, og det går bare til et visst punkt før jeg selv blir enten oppjaget eller veldig sliten.

Glemte å skrive at jeg får masser av energi av å kjenne at vi har brukt tiden på noe bra. På å gi ungene en fin opplevelse, på å få litt kjærestetid eller på å ha brukt litt tid og krefter på meg selv midt i hverdagskaos.

Sist redigert av Kaija : 19-10-06 kl 10:38.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat