Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-07, 22:02   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem mener du er intellektuell?

Begreper intellektuell brukes vel som regel om mennesker med høyere utdannelse, men også om mennesker om kan og vet veldig mye ( og det er det da slett ikke alle med høyere utdanning som gjør!)

Jeg synes det hefter både positive og negative assosiasjoner til begrepet.
På den ene siden synes jeg slett ikke at det er noe galt i å være intellektuell ( les: belest og intelligent).
På den andre siden, blir jeg uvel når begrepet intelektuell blir brukt i tide og utide av åndssnobber som i samme åndedrag er narraktige nok til å tillate seg å se ned på "ikke-intelektuelle".

Snobberi - det være seg ånds-, materielt- eller kultursnobberi, er en gedigen avsløring av egen manglende klokhet og livsvisdom.

Sist redigert av Pebbles : 10-10-07 kl 22:29.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat