Sv: airexmatter på småbarnsavdelingen
Opprinnelig lagt inn av Tuste, her.
Når et produkt faktisk inneholder stoffer som kan påvirke mitt barns evne til selv å få barn syns jeg faktisk at jeg kan kreve noe. Når produsenten selv skriver at de er uegnet for barn under 3 år sier vel det sitt? De har ikke mulighet i barnehagen til å hindre konstant at et barn suger eller får i seg stoffene. Men det er vel lettere å godta ting man ikke ser enn feks at et barn slår seg på en skarp kant eller setter noe i halsen. Dette er ting som kan gi langsiktige skader. Jeg henger meg ikke opp i hva folk gjør i sitt hjem. Men dette er en barnehage for alle, og da bør man tenke forebygging. Når statens helsetilsyn advarer bør man vel ikke lukke øynene og si.. jaja det går nok bra..
Når du har såpass sterke meninger om dette, er det jo ikke noe å lure på - si fra til barnehagen din at du ikke aksepterer at mattene brukes.
Jeg hadde imidlertid ikke brydd meg om dette, rett og slett fordi jeg ikke tror det er særlig mange unger i barnehagealder som ligger og suger/biter på slike matter. Ihvertfall ikke i en barnehage hvor det er tilsyn.
|