Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-07, 14:35   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introvert og ekstrovert

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ikke helt riktig etter teorien, men man må være adskillig mer typeteknisk detaljert for å si noe om dette.

Dette var visst ikke-kvalitetskontrollert og sterkt forenklet informasjon fra en skravlete og naturligvis ekstrovert kursleder.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

INFJ (og INTJ også, Toffen) har N som primærfunksjon og T som sekundær - noe som betyr at tenkingen er utadrettet. Utadrettet tenking høres kanskje merkelig ut, men det er å tenke (det vil i denne sammenhengen si å ta beslutninger på rasjonelt grunnlag) ved å snakke (eller skrive) - jeg gjør det i veldig stor grad; jeg kommer ofte frem til hva jeg egentlig mener mens jeg formulerer meg, eller til og med mens jeg diskuterer. Mens for eksempel INTP har T som sin primærfunksjon, så den er dermed innadrettet - det betyr at de i større grad tenker ferdig før de formulerer seg (og dermed at de oppfatter andres formuleringer mer som endelige, absolutte uttalelser enn som foreløbige utkast :erfaren: ).

Jeg gjør nok litt begge deler. Jeg opplever ofte at jeg snakker overlegent mest når det handler om noe jeg har tenkt grundig gjennom på forhånd, selv om jeg ofte også kommer på nye momenter mens jeg formulerer meg. Samtidig er det sånn at jeg veldig ofte har tenkt mens jeg har skrevet og skrevet mens jeg har tenkt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat