Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-07, 16:38   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten tanke fra meg ...

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Blir jo litt ekstremt da. Kamuflasje er jo bare et mønster. Skal vi ikke ha på ungene feks skotskrutete fordi da tror alle de er skotter?

Jeg bryr meg generelt lite om hva folk har på seg og om folk kler barna sine ut som skotter, indianere, marihøner, fjellklatrere eller kameler. Men akkurat soldatklær får jeg nesten vondt av å se på barn, fordi det er så mange barn i verden som går i soldatklær på ordentlig, og det er disse barna jeg får et glimt av inni meg hver gang jeg ser det. Det er den assosiasjonen som gjør at jeg misliker det sånn, det er ikke fordi "alle tror" at de faktisk er soldater. (Jeg tror naturligvis ikke at det er så mange som bevisst ønsker å kle ut barna sine som barnesoldater, like lite som jeg tror de fleste som kler barna sine i dyrekostymer gjør det fordi de egentlig ønsker seg dyr.)

Det er ikke noe utbredt problem i verden at barn tvinges til å gå rundt forkledt som skotter eller teddybjørner og slakte naboene sine, og derfor har jeg ikke tilsvarende magefølelsesreaksjon på slike påkledninger. (Der er det bare stilsansen som står i veien. )

Og jeg har ikke sagt ett ord om at ikke du eller andre "skal" ha kamoklær på ungene deres, jeg sier bare at jeg ikke liker det, og hvorfor.