Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-07, 12:43   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andre

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

For ikke å avspore Skilpadda sin fine tråd, starter jeg heller en ny. Jeg satt og funderte litt på dette her med de ulike personlighetstypene. Noen mennesker er jo veldig tydelig den ene typen, andre har trekk fra begge sider. Men jeg innbiller meg at introverte ofte har større toleranse ovenfor ekstroverte enn omvendt. De menneskene jeg kjenner som er veldig ekstroverte er gjerne raske til å stemple introverete som kjedelige, og greier ikke helt å forstå at ikke alle andre elsker liv og røre. At mange blir slitne av å ha mennesker rundt seg hele tiden, og derfor trenger alenetid også, uten at man er hverken sur, asosial eller ikke liker de man er sammen med.

Jeg tror at introverte oftere greier å forstå at ekstroverte har andre behov, selv om man ikke er slik selv?

Jeg synes du har oppsummert det veldig fint, jeg.

Jeg synes vel kanskje litt at ekstroverter føler i større grad at de rundt dem burde være som dem. At det i vårt sosiale samfunn blir sett på som ideal å være ekstrovert heller enn introvert.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat