Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andre
Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.
Mitt største problem med alle slike tester er at jeg føler det er så situasjonsbetinget. I noen sammenhenger og settinger kan jeg være veldig selvsikker, ta regien og ordet og lime samtalen sammen for en hel flokk, i andre settinger føler jeg meg komplett hjelpesløs og har mest lyst til å gå i ett med veggen. Det er gjerne avhengig av to ting; hvem jeg er sammen med og hvor I/E de er, og hva agendaen er (sosialt, faglig osv). Det var nok en avsporing, kanskje. 
Der er jeg også, så jeg er helt med på avsporingen din.
Selv så scorer jeg alltid som ekstrovert på tester, og har veldig problemer med å skjønne hvordan hjernen til min introverte eks fungerer. Han ser det store bildet, og jeg ser bare detaljene.
Jeg ser jo at jeg blir vanskelig å forholde meg til når jeg henger meg opp i detaljer og bagateller, men jeg klarer ikke la vær.
Nå er jeg nok en veldig analyserende person uansett, og tenker og analyserer mer enn jeg har godt av.
Jeg har i hvert fall ikke problemer med å se og godta at andre er forskjellig fra meg, det vil likevel ikke si at jeg kan irritere meg noe grenseløst over f.eks min introverte pappa som jeg må hale ordene ut av. Ikke at den ekstroverte mammaen min som snakker før hun får tenkt seg om er noe mindre irriterende da.