Sv: Pris på barnevakt?
Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.
Det er ikke ofte vi har barnevakt, men søsteren til svogeren min har gjort det innimellom. Hun får da 100 kr pr time, men det er det verdt. For en hel kveld fra ca 0700 til 0200 blir det 700 noe som er ganske mye, men da prioriterer hun å sitte hos oss (hun er 18 og har ofte egne planer).
Opprinnelig lagt inn av Susse
Jeg bruker barnepike 2-3 ettermiddager i uka.
Hun er 13 år. Hun passer mine barn på 7 1/2, 4 1/2 og 2 år. ( hun er nest eldst av 11 og har masse erfaring med unger) hun er forøvrig nabo og har alltid mamman hjemme om det skulle være noe.
En vanlig dag er hun her fra 16 til 17.30, noen dager henter hun i barnehagen, andre dager lager hun mat til ungene, tømmer oppvaskmaskinen eller andre småting i huset.
Hun får 100,- pr gang hun er her, uavhengig av antall timer. ( følger min turnus) For en hel kveld får hun 200,- Kusina mi i 20 årene har ungene om vi skal være seint borte og får mat, snop + 200kr for en kveld/natt (sover over)
Vi er også avhengig av å ha barnevakt ganske ofte, da har vi ikke råd - rett og slett - til å betale 100 kr for en time. Samtidig er hun vi bruker svært fornøyd med de lusne kronene hun får. Men jeg ser at når vi etterhvert knytter flere til oss må vi bli litt mer konsekvente på betaling. Er enig i at vi bør gi lik pris for likt arbeid. De går tross alt på samme ungdomsskole så det blir teit om de oppdager eventuell forskjellsbehandling.
Dersom jeg har noen som er over 18, eventuelt får hjelp av en assistent i barnehagen ønsker jeg å betale betraktelig mer. Men da forventer jeg også mer ansvarlighet fra disse.