Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-07, 22:28   #73
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Her feires Halloween med "trick og treating". Alstå, eldstemann får og tigger godteri i kostyme, og jeg deler ut godteri hjemme til de som måtte ringe på. Datteren min er kjempeglad for at denne tradisjonen eksisterer i Norge også, hun er jo vant til den fra Usa.

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Jeg synes Halloween er en USANNSYNLIG usjarmerende skikk.
Man skal kle seg ut med stygge masker og tigge godteri - og hvis man ikke får/noen er hjemme griser man til biler og hus osv.

Sjempefint

Hva er poenget med det, da

Det med stygge masker virker så utbredt her i Norge, stygge masker og heksekostymer. Det er alt jeg ser i butikkene. Det er jo helt tragisk. Man kan være absolutt hva man vil til Halloween. I år skal 9-åringen være kanin. Hun har vært prinsesse, katt, og flere andre søte ting til Halloween. På skolen i Usa har de også Halloweentog i storefri, hvor alle er utkledd i kostymene sine. Så har de fest på klasserommene sine etterpå. Etter skolen er det bare å sitte og tromme med fingrene til mørket senker seg og man kan gå ut med lommelykt og Halloweenbøtten og tigge snop.

En annen ting. Jeg har aldri opplevd at noen i Usa har gjort hærverk eller "knep" fordi man ikke får godteri. Man går bare til hus som har utelysene på, de som er mørkelagt hopper man over. Man gjør ikke faenskap av den grunn. Det er jo trist at unger gjør slike ting, for det viser fullstendig mangel på respekt for andres ting.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat