Sv: Bygger dere image gjennom barna?
Opprinnelig lagt inn av Kif, her.
Du er ikke full nok enda.
Altså: Jeg kjøper Katvig og annen snerten design. Det er for at andre mødre skal se på meg og tenke: "Hmm, for noen kule klær, lurer på hvor hun har fått de. " Og for at andre danske mødre skal tenke "Henne kan I lige, den lille dreng har en nydelig flyverdrakt". Og for å fremme skandinavisk design fremfor den kjedelige franske og italienske moten som finnes i barnetøyet her nede. Men jeg kjøper ikke økologisk mat til ham fordi jeg skal være kul. Det er jo ingen som vet at jeg gjør det! Og snart skal jeg kjøpe masse ullklær til ham, igjen, ikke for å være kul, men fordi "alle" sier det er genialt å kle ungene opp i det av temperaturmessige årsaker.
Som om jeg skulle sagt det selv. 
Når det gjelder økologisk mat så kjøper jeg ikke det for å være "hipp".
Jeg kjøper det for å støtte opp om viktigheten av å tenke på alle faremomentene ved å fortsette å ødelegge jordsmonnet ved kunstig gjødsling og sprøyting.
Jeg kjøper økologisk for å spare ungenes og min egen kropp for unødvendige belastninger i form av å måtte bruke masse energi på å skille ut giftstoffene forårsaket av den forferdelige sprøytingen og gjødslingen.
Jeg kjøper økologisk mat for å være en av de som kjøper det og dermed også gjør det vanligere å kjøpe økologisk, slik at det til slutt er noe alle forbrukere forlanger som et minstekrav ved matproduksjon.
|