Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-07, 13:51   #31
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygger dere image gjennom barna?

Passer godt aa lese denne traaden akkurat naa, her jeg sitter i Barcelona og slapper av etter en lang handletur paa Rambla`n. Her drukner en virkelig i Baby Dior og DKNY for barn.

Jeg er den foerste til aa innroemme at jeg synes designer klaer til smaa er unoedvendig, men litt stilig. Jeg har til dags dato heller brukt kroner paa dyrt utstyr, men hadde jeg hatt raad uten aa foele at jeg var gal, hadde jeg sikkert kledd opp baade Lillebror og Storesoester i mer kjente personer enn enn "Cubus" og "Name It" til fest og moro...

Jeg er sikkert en snobb, men synes barna paa de aller fleste maate speiler meg, eller vaar familie utad. Oppfoersel, spraak, klaer, allsidighet, sosialisering osv. Akkurat hva vi spiser har jeg ikke tenkt paa som snobbete, jeg tror ikke fokus paa oeklogisk mat eller toeybleier egentlig kvalifiserer til snobberi i min krets. Det er mer sett paa som "hysterisk riktig".

Paa siden:
Om oekologisk mat egentlig er et luksusfenomen vi bare slenger rundt oss med her i rike vesten er en annen sak, men jeg tror neppe de sultrammede i Darfur er saerlig opptatt av om kornet de faar tak i er sproeytet, for aa si det saann...
Et annet tankekors er ogsaa at oekologisk landbruk gir saa lite avkastning per areal og tidsintervall, at vi har ikke sjans i havet til aa gi verden nok mat hvis det er oekologisk landbruk vi alene skal satse paa.