Sv: Bygger dere image gjennom barna?
Nja, de fleste som kjenner meg vil ikke påstå at jeg bygger image på noen som helst måte. Jeg er den jeg er, sånn har det alltid vært - selv om det ikke alltid er så lurt i 13-årsalderen...
Men når det er sagt så signaliserer nok både klær, bil og bolig delvist ubevisst en del av min families verdivalg. Det hender jeg legger merke til at andre barn er mer velkledd enn T, da tenker jeg på matchende lue og jakke for eksempel. Vi finner stort sett det som er reint og varmt og passe for anledningen. Selv om jeg aldri kler på han noe jeg selv synes er direkte stygt.
Når det gjelder bruk av merkeklær og livsstil så synes jeg den ene ekstremvarianten (DKNY og Dior-baby) kan være like slitsom å forholde seg til som den andre (ren økologi, ubehandlet ull og tøybleier). Selv om jeg nok sympatiserer mer med variant nr. 2.
Jeg kan godt sitte her og himle med øynene over perifere barselvenninner som har andre verdier og uttrykker seg snålt på barseltreff, men glasshuset tåler ikke for mye steinkasting. På mine områder er jeg nok vel så "flink" og "skikkelig" og opptatt av å gjøre de riktige tingene.