Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?
Opprinnelig lagt inn av Mitzya, her.
Bare hyggelig.
De ødelegger jo for seg selv da. Når det er en voldssak/drapssak i media, så er det jo så og si alltid utlendinger som står bak. Jeg er iallefall skeptisk til å stifte bekjentskap med disse nye borgerne våre.
Jeg er enig i at det er veldig stort fokus på utlendinger i avisene. Personlig er jeg mer skeptisk til journalistene enn jeg er til utlendinger. Jeg er faktisk veldig skeptisk til journalister, grenser mot fordommer.
Ellers synes ikke jeg det er "naturlig" at det er en overvekt av kriminelle asylsøkere, dette fordi at de ofte har vært utsatt for ekstreme påkjenninger, de har levd i samfunn hvor vold er mye mer akseptert enn i Norge (det er en grunn til at de kan søke seg hit som flyktninger) og på grunn av de andre tingene jeg nevne er det flere med psykiske problemer.
Men rasisme mener i alle fall jeg er mer generelt enn rettet mot asylsøkere. Rasisme kan like gjerne gå ut over noen som er adoptert.
Opprinnelig lagt inn av Mitzya
Nicket mitt har en symbolsk betydning forresten. 
Du vil ikke fortelle hva det er?