Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?
Azi: 
Det du skriver er skremmende, men dessverre ikke overraskende.
Du skriver også at mannen din er dansk, og dermed "burde" jo han hatt samme behandling, for han er jo også en "utlending". Ikke at det hadde vært greit med de behandlingen uansett altså.
Men med utlendinger og det berømte uttrykket "våre nye landsmenn" er det alltid snakk om de som er mørkere i huden.
Dessverre er trangsynte folk så trangsynte at de glemmer å tenke i det hele tatt.
Eks svogeren min og tildels mine søstre er ganske så rasitiske, og vi krangler alltid om det når det blir snakk om politikk. Så her ble det innført forbud om politikk snakk under bursdager, for som jeg sa:
jeg vil ikke at mine unger skal høre på det pisspreiket de kom med.
Eks svoeren min har blitt sammen med ei dame fra Pakistan, har mange vener som er opprinnelig fra andre land, men er fortsatt rasitisk......
(dog rundere i kantene med årene)
Jeg tror mye av rasismen ikke bare skyldes fremmedfrykt, men også misunnelse basert på feil opplysninger.
"Alle" utlendinger får såååå my epnger på sosialen og får alltid hjelp, mens vi etniske nordmenn får ingen ting.
Det eneste vi får er beskjed om at vi har feil hudfarge.
(dette er IKKE mine ord)
Nå tror ikke jeg dette er riktig da, men som jeg sier til de som kommer med disse uttalelsene så er det faktisk ikke deres feil. Men saksbhandlerne på Tygdekontor/Sosialkontor. Men det synker ikke helt inn da.