Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-06, 11:21   #23
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, han eller ham

Fra ordboka:

Sitat:

1oppfatte med øyet se godt, dårlig / han ser ikke uten briller / ikke se hånden foran seg / kan du se den mannen der borte? / oppdage, få øye på plutselig så jeg det lå noe i veien / se snurten av en / se et stjerneskudd / se splinten i sin brors øye (Matt 7,3) 2rette blikket mot, stirre, kikke se ut gjennom vinduet / se der, nå regner det / se bort fra også: ikke regne med / se ned på også: forakte / se opp! pass på, vær på vakt / som interjeksjon: se det var noe annet! / se opp til også: beundre / se igjennom en bok, se over leksene lese fort / se etter om noen er hjemme undersøke / se innom en besøke / se etter barna passe på / refl: se seg for gå forsiktig, passe seg / se seg om kikke rundt seg; reise rundt og bese seg / se seg om etter noe lete / betrakte se en film, en utstilling / se () tv / sitte rolig og se på være passiv tilskuer / har du sett på maken? / se en sak fra begge sider / vil du se på denne motoren? granske, undersøke / se over noe kontrollere / se til at noe går i orden passe på / se seg i stand til anse seg skikket, i stand til 3erfare den som lever, får se / vi får se hvordan det går / det er noe en sjelden ser er vitne til / du skal se det går nok bra / vi kan ikke se å ha mottatt Deres brev / tenke etter, fundere la meg se, det er 15 år siden / se tiden an vente, tenke nærmere over / ikke se på prisen ikke bry seg om / innse, forstå der ser du hvordan det går / han er rik, ser du / så vidt jeg kan se, skulle det gå bra / ville, ønske jeg ser helst at du går 4om utseende: å se til var han en kraftkar etter utseendet å dømme / se godt ut ha et godt utseende / se frisk og opplagt ut / hvordan er det klærne dine ser ut? / hun ser ikke ut! er fæl, rar å se på