Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-07, 14:01   #18
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du opplevd å bli mobbet?

Av respekt for de som virkelig er/har vært plaget mobbing, systematisk utestengelse og plaging over lengre tid av de samme personene, så krysset jeg for: heldigvis ikke.

Jeg opplevde en del kjipe ting på barneskolen, har fått bank av tøffe gutter og blitt kastet isklumper på (uten at det er en del av flørteleken). Etter at jeg ble kortklipt med rottehale i 3-klasse var jeg "stygg" i noen år var jeg visstnok også "feit". Jeg var aldri med i kulegjengen, men hadde nok for mye bein i nesa til å bli mobbeoffer til tross for at jeg bortimot insisterte på å være "hun rare". Det er også noen mennesker jeg i dag har problemer med å forholde meg til på grunn av kommentarer og annet som er servert fra den fronten.

I BT gikk det nylig en debatt om hvorvidt "mobbebegrepet" blir utvannet. At enkelte foreldre gjør barna en bjørnetjeneste ved å ta opp alle typer plaging av barn i mellom som et mobbeproblem. Jeg synes det er en svært vanskelig sak. Men jeg registrerer at det som beskrives som mobbing i denne tråden spenner svært vidt.

Sitron: for en lærer.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat