Sv: Feminisme
Opprinnelig lagt inn av emm, her.
Enig i at Ottar har ekstreme meninger og noen ganger litt ekstreme ytringer. Men jeg har en sterk følelse at folk uttaler seg om Ottar uten å egentlig kjenne til organisasjonen overhodet. At de ødelegger for feminismen synes jeg er en drøy påstand. Mange av de som er med der har jobbet i mange år som pådrivere for goder vi nyter godt av i dag. Barnehagepolitikk er et eksempel.
Jeg anbefaler å LESE hva Ottar faktisk mener (ottar.as) og man vil oppdage at de ikke mener halvparten av det som blir tillagt dem, men snarere har mange gode og fornuftige standpunkt.
At tullejenter som Mona Grudt sier hun er for "feminin til å være feminist" gjør jo at man blir helt matt.
Å være feminist betyr at man anerkjenner at det finnes urettferdighet mellom kjønn, og at man vil bekjempe dette.
Feminisme betyr IKKE at man vil at menn og kvinner skal bli like, (men at de skal ha like rettigheter og muligheter) at man vil kastrere menn, at man vil gå uten BH eller være så stygg man bare kan.