Sv: Hallovenn ...
Opprinnelig lagt inn av Maz, her.
Det er lett å skylde på handelstanden, men det er kanskje sånn at de responderer til en etterspørsel? Den kommer ikke av intet, men slik verden er nå med internasjonal påvirkning med tv-serier, tegneserier osv er det ikke så rart. Selv Donald Duck har jo med Halloween og Valentine. Det ser gøy ut er det så rart ungene vil være med?
Jeg tror ikke dette hadde blitt en greie i norge om de ikke hadde dekorert butikker med gresskar og kortymer. Reklamer over alt osv. Om de ikke hadde "hypet" det overhodet da. Selvfølgelig er dte stas å samle inn goderi Kunne likt det selv.
De etterkommer nok en etterspørsel, men jeg tror ikke at tv har så sterk påvirkningskraft at det er vi som har skapt dette. Tviler på at folk løper i butikken og spør etter uthulte gresskar fordi de har sett noen i USA ha dette.
Vi har jo en tradisjon med karneval i norge. Sikkert importert en gang den og. Poenget mitt er at jeg ikke syntes vi trenger mer. Alt dreier seg om pengesluk syntes jeg og det blir bare mer og mer og verre og verre.
Hvis utviklingen fortsetter kommer forskjellene mellom rike og fattige til å øke mer og mer.
Ok, kanskje å dra det litt langt, men jeg ser ikke helt at alt som er "gøy" må
koste en haug med penger. 
Er student og alenemor så merker kanskje dette bedre enn mange?
|