Sv: Hallovenn ...
Opprinnelig lagt inn av TBM, her.
Ingen butikker ville hatt råd til å ta inn masse rosa og røde hjerter om de ikke ble solgt.
Såklart kunne vi hatt andre dager for omtanke og kjærlighet. Men jeg vil egentlig snu på spørsmålet - Hvorfor er det viktig å ikke bruke valentidagen?
Før det ble vanlig å ta i bruk valentinsdagen var det jo ingen i Norge som hadde tat seg bryet med å etablere en annen dag. Hvorfor gjorde de i såfall ikke det? Hvorfor kan vi ikke da bare bruke 14. februar og få en slags "internasjonal standard"? Jeg ser bare positive ting med det jeg! 
Jeg ser ikke behovet for stæsj for å markere kjærlighet. Det er kanskje derfor.
Siden jeg ikke trenger handling eller stæsj for dette ser jeg heller ingen grunn til å velge akkurat 14 februar. Jeg vil heller vise oppmerksomhet til dem jeg er glad i gjennom året og trenger ikke butikker for å minne meg på det.
Som internasjonal standard får du aldri en valentinsdag. Valentinsdagen er av katolsk tradisjon og det er vel utopisk å tenke seg at en slik dag skal få internasjonal betydning. Vil muslimer, buddhister og hinduer hive seg på ideen blir jeg ganske overrasket..
|