Sv: A Christmas Carol
Mener du at det blir nok til at dere går?
Hvis dere ikke har vært på teater før er det kanskje verd å tenke på å kjøre gjennom en "teatergeneralprøve" med et mer barnevennlig stykke. Noen barn reagerer veldig negativt på at det er mørkt og høy musikk, kombinert med at det er vanskeligere å skjønne at de ekte menneskene på scenen bare leker når de f.eks. er slemme. Det kan høres ut som ditt barn er slik?
Min treåring var på Askepott (de søstrene var slemme, ropte sint og dyttet til og med på Askepott ) nettopp, og vi måtte gå før pausen. Da hadde han lidd seg gjennom det med mer skrekk enn fryd, på fanget mitt og med hendene foran ørene. ("Mamma, nå orker jeg rett og slett ikke mer, nå må jeg hvile meg litt").
Jeg får litt inntrykk av at du vil gå mest for egen del? Da mener jeg ikke at du drar med barnet som alibi, altså. Jeg tenker heller at du kanskje har så positive følelser for dette, og gjerne vil dele noe du synes er flott med barnet, og dermed forsøkte å overbevise deg selv om at dette vil bli flott for henne også. Men jeg blir litt skeptisk når jeg leser det du skriver her.
|