Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-07, 09:38   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernet

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

"Barnevernet" (les fylkesnemda) har jo fratatt disse foreldrene omsorgen for barna, de ser (selvsagt) ikke sin egen rolle i dette og dermed er de både sinna/rasende og fortvilet. Foreldrene jeg møter trenger ofte minst like mye hjelp som barn. De har stort sett alle opplevd til dels grov omsorgsvikt selv.

Det er min erfaring også. Folk som er utsatt for overgrep og omsorgssvikt oppdrar ofte selv med vold, og utøver selv overgrep eller skjønner ikke at ungene blir utsatt for overgrep, fordi de rett og slett har normalisert det unormale. Det er jo en kjent taktikk for å overleve. Det krever enormt med krefter for å endre slike mønstre. Alle som selv er blitt utsatt for vold, overgrep eller krenkelser burde nok hatt noe assistanse (samtale, rådgivning ol) når får barn. Bare så de blir bevisst.

Og jeg tror alle som har hatt en unge som er mobil, men vettlaus, treårstrassig eller lignende, kunne ha tenkt seg en coach.