Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernet
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Jeg tror du leser Kies innlegg veldig annerledes enn meg.
Jeg er forøvrig helt enig med Kie, slik jeg oppfatter henne.
Det er akkurat slik du skriver her de fleste tenker. At det å kontakte barnevernet er noe man gjør når man ikke lenger greier å ta vare på barna sine. Når det virkelig er fullstendig krise, når man ikke har noe nettverk, når man er helt ute av stand til å ta vare på barna, og barna lider nød.
Og slik jeg leser Kie er det jo akkurat dette hun snakker om. Dette med "oss" og "de andre". For vi er jo flinke foreldre. Vi har ingen grusomme kriser som setter barna våre i fare. Og de som kontakter barnevernet (eller helst blir kontaktet av barnevernet) må det jo være noe galt med? De må jo være ressurssvake dophuer, ansvarsløse, ha psykiske problemer - ett eller annet må det jo være? Eller?
Og den stigmatiseringen gjør at ingen av oss har lyst til å bli barneverns-objekter.
Jeg snakker bare utifra meg selv. At jeg håper at jeg ikke havner i en sånn situasjon at jeg ikke klarer å ta vare på barna mine. INGEN ønsker vel det???
Kan du komme med eksempler på hvorfor man trenger kontakt med barnevernet, hvis det ikke er fordi man er i krise og/eller ikke klarer å ivareta barna på en eller annen måte?
Og, nei, jeg har ikke sagt at man må være dophue eller i psykisk ubalanse for å trenge hjelp!
Sist redigert av Go\jenta : 06-11-07 kl 16:18.
|