Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-07, 16:15   #39
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernet

Kan man forresten ikke få lov til å være glad for at man får hjelp av nettverket sitt, uten å bli beskyldt for å stigmatisere de som bruker barnevernet?

Jeg har noen i familien som er alene med flere barn, og har en tøff hverdag. Hun klarer seg fordi hun får masse hjelp i hverdagen av familie og venner.

Er det negativt? Er det ikke fint at nettverk bryr seg om hverandre, og hjelper de som har det vanskelig?

Betyr det nødvendigvis at man ser ned på de som ikke har nettverk, eller foretrekker å få hjelp fra barnevernet?

For meg så virker det som om barnevernet er sjeleglade for alle der ute som hjelper hverandre i hverdagen. Dersom alle nettverk hadde sviktet, hadde vel barnevernet fått altfor mye å gjøre!