Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-07, 22:13   #50
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernet

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Har du ikke lest eksemplene hennes? Et flott og reflektert innlegg av Kie, og du klarer å lese det som et angrep på deg personlig. Les innleggene hennes flere ganger med annet sinn, så skjønner du kanskje hva hun mener.

Jeg blir provosert av å bli tillagt holdninger til barnevernet som jeg ikke har, og som hun mener fører til at folk som trenger hjelp ikke vil ta kontakt med bv, fordi de føler det skambelagt.

Bare for å avklare det:
Jeg mener IKKE at det er skamfullt å kontakte barnevernet!

Jeg vil gjøre det selv i framtiden, dersom jeg skulle få behov for det.
Men jeg holder fast på at jeg håper at jeg slipper å søke hjelp i forhold til våre egne barn i framtiden. (Ikke fordi det er skamfullt å trenge hjelp fra bv eller andre, men fordi jeg ikke ønsker drastiske endringer i vår\min livssituasjon)

Jeg er helt enig med Kie i at det er ressursfullt og at det viser stor styrke av foreldre som selv søker hjelp. Det er kjempeflott! Fint at barnevernet har mange tilbud til ulike grupper i samfunnet. Kanskje de burde bli flinkere til å formidle disse tilbudene rundt om kring? Jeg tror ikke mange vet om dem.....dersom mange kun forbinder negative ting med barnevernet, må jo bv selv ta noe av skylden for dette. Det hadde vært fint å høre mer om de positive historiene og tiltakene bv har. Da hadde det kanskje vært lettere å ta kontakt med dem også.