Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-07, 08:23   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan blir de gamle i din familie behandlet?

Mine bestefedre døde før jeg ble født, men både mormor og farmor hadde mange rundt seg som var glade i dem.
De var så heldige å ha barna i nærheten, slik at de kunne bo hjemme så lenge som mulig: Mormor bodde hjemme i sitt eget hus sammen med en av sønnene sine til hun døde, 91 år gammel.
Farmor bodde hjemme til hun ble så surrete at datteren, som bodde i huset ved siden av, ikke turde å ha henne hjemme lenger.
Hun tilbragte vel det siste året eller så på sykehjem og døde 94 år gammel.

Jeg har aldri hatt noe veldig nært forhold til mine bestemødre, men mine søsken - som er fra 10 til 16 år eldre enn meg - var veldig nær til begge to.

Generelt har tradisjonen i vår familie vært å ta vare på og respektere de eldre.