Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-07, 14:06   #14
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta med Macintosh-computeren

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Kan EGENTLIG ikke komme på noe med pc som er bedre bortsett fra at prisen er lavere og at det er flere som har pc enn mac, og så lenge det er sånn så vil de som driver med it sannsynligvis være flinkere i windows. Dvs jeg som it-student må lære meg Windows.

Min erfaring med begge OS er at filbehandlingen er enklere på PC enn på Mac. Mappestrukturen enklere å finne fram i.

Ellers er nok Mac mer driftsikkert som du sier, og du får vanskelig ødelagt/endret noe der, kontra på PC. Derfor har ofte typiske "vil fikle i maskin"-brukere PC, og de som ikke ønsker det, Mac.

I designbransjen var Mac først ute med en programvarepakke for førtrykksprogrammer (Aldus og Adobe), som gjorde at valg av plattform ble Mac på midten av 80-tallet. Programmene kom ikke på PC før lenge etterpå, og da var allerede vanen lagt i bransjen. Mac ble typisk designmaskin., og folk jobber med det de er vante med. I dag derimot finnes jo Adobepakka et.c. for begge plattformer, så utførelsesmessig så kan alt løses å samme måte uavhengig av hva slags maskin du sitter på.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat