Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-07, 17:22   #238
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Zoë; det slår deg ikke at du fremstår som ganske korrigerende selv akkurat nå? Hvordan er det med bjelken i ditt øye? Og hvorfor er grønne prikker mindre barnslige enn røde? Jeg vil si begge deler er like barnslig.

Jeg korrigerer ikke - jeg sier da vitterlig flere steder "Prikk i vei!". Jeg uttrykker min mening om saken.
Grønne prikker er vel ikke barnslig!
En grønn prikk er som et kompliment - å gi/få komplimenter er en hyggelig og oppbyggelig ting.

Å gi en rød prikk er sutring/hevn/utidig korrigering - DET er barnslig.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fordi grønne prikker er jo så søtt og elskelig og flott, og de som sender avgårde grønne er jo små søte engler som bare går rundt og smiler og gjør verden til et bedre sted vet du, Kasia.

Å sende positive vibrasjoner ut i verden, gjør helt klart verden til et bedre sted. Så sant som det er sagt!
Og dette vet da du også godt, Iset, åndelig orientert som du er - så ingen grunn til sarkasme (selv om du er pottesur på meg akkurat nå...)!

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Men det gjør jeg hele tiden. Jeg gir mange flere grønne enn røde. Jeg har tenkt at det er fordi jeg stort sett er en hyggelig og søt engel. Men siden jeg av og til klikker i vinkel og gir røde så er jeg en latterlig, korrigerende, barnslig djevel. Som ingen liker. På forum skal man altså legge lokk på negative følelser, for de har man ikke.

Har JEG hevdet det??
Du trenger ikke legge lokk på en eneste ting - skriv det fra deg i tråden, du som formulerer deg godt også.
Hvorfor nøye seg med å rope "Din dumming!", liksom.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæ? Folk kan få mene hva de vil, men jeg irriterer meg litt over folk som tillegger ukjente mennesker egenskaper utifra prikkene de sender, uansett om de er saklige eller ikke. Jeg er dypt uenig i at fordi et menneske sender en rød prikk så er hun/han lite empatisk og elsker å herse med andre.

EN rød prikk? Har jeg sagt EN rød prikk? Eller noen få, for den slags skyld?
Langt i fra.
Tror jeg presiserer meg ihjel i denne tråden, men; jeg sa at mennesker som sender røde prikker i hytt og gever fordi de koser seg med å sette andre på plass er kjipe.

Og det ER de!! Herregud - hvem liker slike folk!

Videre sa jeg at de som hører hjemme i denne kategorien, kan ta det til seg.
Hører du hjemme i denne kategorien, da ,Iset? LIKER du å sette andre på plass? Hvis ikke, kan du slutt å være blodig fornærmet nå.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Da skjønner jeg litt av uenigheten her. "Korrigering" er for meg det samme som å rette på noen, altså å prøve å hjelpe noen slik at noe blir riktig. Det du beskriver her, ville jeg aldri kalt "korrigering" - kanskje heller "utidig kritikk", "surmaget mas", "passiv-aggressiv nedlatenhet", "generell bitchy oppførsel" eller noe slikt. (Det er selvsagt store gråsoner her, men "korrigering" er et ganske nøytralt ord for meg, så jeg ville ikke brukt det om noe jeg syntes var veldig frekt og utidig.)

Skjønner hva du sier, Skilpadda.

Vi legger ulikt innhold i begrepet.

Men nå er jeg av den oppfatningen at å korrigere andre uten at de har spurt om hjelp , som oftes er uhøflig.