Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"
Opprinnelig lagt inn av emm, her.
Nettopp! Pengene rår, og med det flyttes annonser rundt omkring hele tiden, til og fra alle typer program. Jeg sitter ofte i møter med de store mediebyråene for å plassere annonnser for bedriften jeg jobber i, og dette er et stadig tilbakevendene tema. Her lages det analyser opp og ned i mente, alt fra målgrupper, likes/ dislikes, seertall osv Når man ser hva en reklamespot på tv koster kan jeg faktisk forstå at de færreste selskaper som lever av sine kunder ikke tar seg råd til å bære faner i slike saker. Da må vi få lovgivning som "forbyr" annonsøren å vite hvilket program som sendes når.
Problemet her er antakelig at mesteparten av debatten rundt Kristopher Schaus program er medieskapt, mediestyrt og at de koser seg med å konstruere konflikter rundt programmet. Derfor fremstilles annonseboikotten som noe annet enn det egentlig er. En helt vanlig omprioritering av reklametiden hos de selskapene som har råd til å betale for beste sendetid. 
__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)
Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
|