Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-07, 10:38   #15
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstid

Jeg syns det er merkelig å si at man vil bytte ut permisjonstiden med penger. Fødselspermisjonen har man jo nettopp for å få tid med barna! Jeg våger faktisk å gå så langt som å si at dersom et par ikke har tid til å være hjemme i 10 måneder til sammen med et lite barn så bør de faktisk vurdere om de bør ha barn. Barn krever tid. For barnas skyld må man bruke tid sammen med dem. Og går man tilbake i jobb før permisjonstiden er ute og man dermed har behov for barnepass, vil jeg tro at de som velger den løsningen faktisk har råd til å betale barnepass. Den økonomiske støtten man får under fødselspermisjonen kan ikke sidestilles med støtte til barnepass! Dersom hun mener det, virker det på meg som hun ikke helt har skjønt poenget.

Å disputere med en liten baby reagerer jeg ikke så voldsomt på. Som noen andre sa, det absolutt aller meste av jobben er jo gjort før.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat