Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-06, 20:46   #63
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Kom til å tenke på en ting nettopp. Det lønner seg ofte å ha litt år på baken når man står i dyre klesbutikker - jeg er jo blant de eldre/eldste? her inne, og hadde IKKE hatt råd (eller tatt meg råd) til dagens linje for feks 15 år siden. Økonomien blir jo ofte tryggere med årene. For mange, ikke alle, men mange. Studielånene våre er nedbetalt for lengst, og vi har nesten ikke lån igjen ellers heller. Det er klart at det hjelper.

Ellers får jeg en overveldende trang til å slenge ut noe sinnsykt hver gang jeg leser overskriften på denne tråden - som "Jeg stjeler innholdet i innsamlingsbøssene" eller "Hacker minibanker jevnlig" eller "selger kroppen min på internettauksjoner". Den innbyr liksom til noe sånt

Det er i grunnen her jeg er også.
For 15 år siden var jeg "lutfattig" firebarnsmor, det var strengt tatt ikke snakk om å unne seg en singlett fra H&M en gang. Jeg slet videre på klærne fra tenåringstiden, dvs "Ball"-gensere o.l som for lengst hadde gått av moten. De var så praktiske for de egnet seg også som graviditetsplagg, og gravid var jeg jo "kontinuerlig" i noen år.

Nå lever vi ikke lenger på studielån, luft og kjærlighet. I alle fall ikke bare det. Vi tjener relativt godt, i tillegg til at det er noen "pappakroner" på kontoen min.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat